Mindfulnessövning 2

Vad kan passa i julveckan? Jag föreslår en liten acceptansövning.

Det här är en enkel liten övning som förhoppningsvis inte kommer att lägga ytterligare ett måste till de här ofta stressiga dagarna.

Den går ut på att du, så fort du vaknar, väljer att välkomna dagen precis som den är, precis som den blir.

Är det mörkt och eländigt ute? Var mindfull och tänk att det är mörkt. Punkt. Visst föredrar du att vakna en ljus sommarmorgon, men nu är det årets mörkaste dagar. Det är inget någon av oss kan ändra på, så vi får välkomna även denna mörka dag. (Utan den hade vi inte njutit lika mycket av ljuset som kommer senare,)

Har du tusen saker att göra? Välkomna denna snärjiga dag. Tids nog kommer en dag av vila, men just nu har du en bräddfylld dag som kommer att kräva planering och uthållighet. Välkomna tillfället att träna på att göra uppgifterna en och en, utan att börja tänka på allting samtidigt.

Har du ingenting att göra, trots att alla andra verkar förbereda en storartad jul? Välkomna just din dag, med de möjligheter och utmaningar den för med sig.

Detta är veckans övning. Den tar bara en pytteliten stund, ser fram emot att höra vad ni tycker om den!

4 svar på ”Mindfulnessövning 2”

  1. dessa övningar är hur fina som hälst att “komma vidare” med; de öppnar möjligheter till en inåtsyn för att upptäcka destruktive tankemönster >= stress; vad triggar igång mig…. eller rättare sagt vem gör det?..myself!
    Tack! jag har lyssnat på böckerna och upplever innehållet än mer nära användbart då era röster läggs till innehållet och “förstärker”…//

Lämna en kommentar